سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 122397
کل یادداشتها ها : 31
خبر مایه

موسیقی


اگر سوخت و ساز بدن کند باشد منجر به افزایش وزن، خستگی مفرط و سوءهاضمه می شود و اگرمیزان سوخت و ساز بدن افزایش یابد سبب کاهش وزن می شود. محققان معتقدند که در پیروی از عادات سالم می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد.

1- خوردن صبحانه کامل: انستیتوی ماساچوست گزارش می دهد که خوردن صبحانه سالم و کامل، فرآیند سوخت و ساز بدن را فعال می شازد.
2- خوردن مداوم : خوردن وعده های غذایی کوچک و کم حجم یا تنقلات سالم هر 3 تا 4 ساعت در روزبه سوخت و ساز بدن کمک می نماید. اما باید هنگام احساس گرسنگی و پیش از سیر شدن از خوردن دست بردارید تا با افزایش وزن رو به رو نگردید.
3- ورزش با وزنه :محققان عقیده دارند که توده عضلانی بزرگ ترین علت سوخت و ساز سریع می باشد و به هنگام استفاده از عضله در تمرینات ورزشی، عضلات بدن دچار فرسودگی می شوند و برای ترمیم و ساخت عضله بیشتر، بدن نیاز به افزایش سوخت و ساز دارد. علاوه بر آن، افرادی با درصد بالای سوخت و ساز بدن حتی هنگام استراحت نسبت به افراد لاغر کالری بیشتری می سوزانند.
4- خندیدن زیاد و قهقهه زدن: تحقیقات نشان داده اند که خندیدن سوخت و ساز بدن را تا 20 درصد افزایش می دهد.
5- نوشیدن آب: آب علاوه بر اینکه سوخت رسان و تصفیه کننده بدن می باشد بلکه به سوخت و ساز بدن نیز سرعت می بخشد. بعد از نوشیدن آب سرد، بدن برای گرم نگه داشتن خود باید فعالیت کند و این امر سبب تحریک سوخت و ساز بدن می شود.
6- محدود کردن و از بین بردن استرس: بیشتر  عوارض جانبی جدی به دلیل استرس زیاد و کندی سوخت و ساز بدن می باشد. زمانیکه تحت فشار قرار دارید نفس عمیقی بکشید و سعی کنید خود را آرام سازید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ